Go Leader!

Sebagai post pertama, gw mau coba menulis hal yang (mungkin) berguna seperti bagaimanakah pemimpin yang baik, apalagi bentar lagi kan pemilu, kita harus memilih pemimpin yang tepat untuk memimpin negara kita!

Kali ini gw pake bahasa Inggris😉

A leader is a person who guides others toward a common goal. Leader is seen by other people, so they must have good personality and behavior as their members will follow them, have high morale such as didn’t corrupt, diligent, kind and others.
A good Leader:

-Able to create inspiration within their group.

-Can demand enthusiasm and respect from his employees.

-Able to make decision.

– Always accept and listen to input from the team members.

– See things in different point of view.

-Sets a good example.

– Firm but fair.

-Works as hard or harder than anyone else. (Not only command his/her employee).

What does a good leader do?

-Motivate (Won’t let his/her member to give up).

-Supports his/her members.

-Strategize.

-Enlighten (Is empathetic & understanding).

-Inspire.

-Incite.

-Act.

-Plan.

-Build.

-Institute (Gives personal guidance & direction when a member is learning something new.)

-Produce

A good leader not only guides others, but to create another leader.

Sok banget pake bahasa inggris yah? Padahal inggris gw rada-rada ngawur wkwk.. Gw pake bahasa Inggris karena sebenernya tulisan diatas itu adalah rangkuman dari tugas presentasi CB gw dulu haha. Yaa, semoga aja ini bisa membantu kita untuk lebih mengerti tentang pemimpin yang baik🙂

P.S. Maklumin ya, ga rapi.. Masi belom ngerti pake wordpress ^^”

3 Responses to Go Leader!

  1. gaby ijo says:

    wuoooo!! jago low. wkwkw
    btw bos, kok ‘sets a good example’ ama ‘works as hard or harder than anyone else’ disebutin 2 kali? knp gak 4 kali ajah? kan angka 4 lbi keren. (loh?)

    • Moses says:

      eh, iy juga ya.. baru nyadar gw ^^”
      maklum, blm terlalu ngerti pake wordpress, gw co-paste malah ada yg double..
      nanti gw betulin d, thx ud dikasi tau

  2. […] Kalo menurut gw, walaupun mereka menolong para korban, tetap saja tujuan utama mereka untuk mejeng, mencari perhatian dari masyarakat atau secara tak langsung berkampanye. Mereka adalah calon pemerintah dan pemimpin negara ini, pemimpin yang baik dan benar tentunya harus memiliki nilai moral yang baik. klik sini tentang pemimpin […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: